حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
آموزش و پرورش نباید دغدغه ای جز تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشد
02 بهمن 1401 - 8:13
شناسه : 847
بازدید 370
1
دکتر پاک فطرت در بازدید از آموزشگاه روشندلان شوریده شیرازی تاکید کرد: شهرداری میتواند با مشارکت آموزش و پرورش برخی فضاهای آموزشی را تبدیل به احسن و یا تبدیل وضعیت کند و در عوض زمینها و ساختمانهای مرغوب در مکانهای آموزشی و ترافیکی را از اموزش وپرورش بگیرد و مدارس مورد نیاز را در جاهای دیگر با امکانات بیشتر بسازد و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا به همین بهانه،شهرداری رسیدگی مالی و تدارکاتی مناسبی به اینگونه مدارس خاص داشته باشد
ارسال توسط :
پ
پ
دکتر علیرضا پا‌ک فطرت نماینده مردم شریف شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی از مدیران اجرایی و آموزشی و مشاوران خود از آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی به مدیریت جناب مردانی در میدان کلبه سعدی شیراز بازید کرد.در این بازدید که دکتر نادر مهر آور رییس اداره مدارس استثنایی استان فارس،بانو عباسی مدیر دفتر دکتر پاک فطرت و خداپرست مشاوراین نماینده مجلس ایشان راهمراهی میکردند،کمالی مدیر آموزشگاه روشندلان شوریده شیراز ضمن خیر مقدم و قدر دانی از جناب دکتر پاک فطرت و همراهانشان و مدیر مدارس استثنایی فارس به دلیل حضوراین عزیزان در واحد آموزشی مذکور و ارائه گزارشی از فعالیتها و موفقیتهای فراگیران این مدرسه،تعدادی از نیازها و درخواستهای این مرکز را مطرح و خواهان پیگیری و مساعدت از جانب نماینده مردم شیراز و زرقان و مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی فارس شد.کمالی ازدبیران شاغل در این آموزشگاه از مردم و مسئولان بویژه از خیرین و مدیران اجرایی استان و نماینده مجلس خواست تا در جهت تسهیل عبور و مرور نابینایان از محل مبدا و منزل به مقصد تا مدرسه و بالعکس همت جمعی و تلاش عمومی نمایند.در ادامه دکتر پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن مهم و با اهمیت شمردن آموزشهای خاص در مدارس نابینایان  از تلاشها و زحمات مدیر و معاونین و معلمان شاغل در این مدرسه و مدیر اداره مدارس استثنایی فارس تشکر نموده و قول مساعدت داد تا نیازهای این مدرسه را پیگیری نماید.
*مدرسه نابینایان شوریده شیرازی ام القرای مدارس استثنایی فارس و ایران است.
وی بیان داشت:شهرداری میتواند با مشارکت آموزش و پرورش برخی فضاهای آموزشی را تبدیل به احسن و یا تبدیل وضعیت کند و در عوض زمینها و ساختمانهای مرغوب در مکانهای آموزشی و ترافیکی را از اموزش وپرورش بگیرد و مدارس مورد نیاز را در جاهای دیگر با امکانات بیشتر بسازد و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا به همین بهانه،شهرداری رسیدگی مالی و تدارکاتی مناسبی به اینگونه مدارس خاص داشته باشد.
پاک فطرت افزود:ساختمانهای اوقافی با کاربری آموزشی را میتوان به اوقاف یا شهرداری داد و درعوض شهرداری زمینهای پیشنهادی خود در سطح شهر را به مالکان و صاحبان چنین مدارسی بدهد.
شهردار اسبق شیراز تصریح کرد: همانگونه که تاکید داشته اید مدرسه استثنایی روشندلان شوریده شیرازی ام القرای مدارس استثنایی شیراز است و باید  نهادهای حمایتی و از جمله بهزیستی و مجمع خیرین کمک لازم به این مدرسه ها را در برنامه کاری خود داشته باشد.
این نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت:سیستم کاری و عملکرد ی و نوع فعالیت چنین مدرسه ای از سایر مدارس باید متفاوت تر باشد و جنبه های مالی و اقتصادی چنین مجموعه ای فراموش نگردد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:طرحی در دست بررسی و تصویب است که در کلانشهرها تامین زمین و ساخت مدارس بر عهده شهرداریها باشد و آموزش و پرورش فکر و دغدغه اش فقط مباحث آموزشی و پرورشی باشد.
*قوانین مدارس استثنایی نیازمند بازبینی مجدد و اصلاحیه است.
وی عنوان داشت:در مدرسه شوریده شیرازی باچنین فضایی و این موقعیت عالی شهری و زمین مرغوب باید همه جوانب آن رعایت شده و طوری ساخته شود که بتوان با در نظر گرفتن نیازهای مالی بتواند خودش را همه جوره مدیریت و اداره کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت:در خصوص اصلاح مواد و تبصره های قانونی مدارس استثایی و رسیدگی به امور شغلی و تحصیلی معلولان و بیماران خاص در مجلس تلاش خواهیم کرد تا با نگاه حمایتی به مجموعه های  فعال و افراد شاغل و محصل در چنین مراکزی بر بهبود و ضعیت این عزیزان و رضایت خاطر انان افزوده شود.
پاک فطرت تاکید کرد:ازطریق وزارت اموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس استثنایی کشور لوایح و طرحهای پیشنهادی خودتان را به مجلس بدهید تا قوانین موجود در زمینه مدارس استثنایی اصلاح یا ترمیم شود. همچنین در مورد مدارس استثنایی و وضعیت تحصیلی فراگیران و رفع مشکلات حقوقی و اداری پرسنل ادارات استثنایی و مدارس خاص استثنایی استان هم با وزیر اموزش و پرورش صحبت میکنم و موارد مطرح شده را در مجلس دنبال خواهم کرد و پیگیر امورتان خواهم بود.
*از توانمندیهای افراد استثنایی غافل نمانیم.
وی در پاسخ به پیشنهادات قابل توجه اداری و قانونی ابراهیمی دبیر ساعی آموزشگاه استثنایی شوریده شیرازی از وی و همکاران او خواست تا ییشنهادات صائب و ارزنده خود بویژه در بحث داشتن یک نفر نماینده جامعه معلولان یا نابینایان در مجلس  و دولت ،نظرات خود را مکتوب و برای طرح در کمیسیون آموزش مجلس به ایشان ارائه و تحویل نمایند،هرچند که یک نماینده مجلس در واقع نماینده همه اقشار سالم و معلول و دچار نقص عضوی و…است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت:لازم است قوانین موجود در مورد افراد معلول و دچار مشکلات جسمی بازبینی و اصلاح گردد. معتقدم نباید افراد معلول و نابینا  و ناشنوا را به بهانه نقصان جسمی از برخی امتیازات اجتماعی محرومشان کرد.اقتصاد بیمارگونه مارا به جایی نخواهد رساند و لازم است در این راستا بدون توجه به مسائل فردی،امکانات همگانی را به افراد معلول و ناشنوا و نابینا داد و انان را شهروندان درجه دو و درجه سه تصور ننمود.بسیاری از نابینایان  و ناشنوایان و معلولان افرادی با هوش و با استعداد و دارای توانمندی های بسیارند که ما از آنها غافل مانده ایم.
 *مدارس استثنایی از حداقل امکانات و استانداردهای آموزشی محرومند.
مهراور مدیر اداره استثنایی فارس نیز با تشکر از جناب پاک فطرت به جهت قبول زحمت بازدید از مدارس استان و شیراز بویژه مدارس استثنایی از جمله مدرسه شبانه روزی نابینایان شو یده شیرازی گفت:صدها مدرسه در فارس تحت عنوان مدرسه استثنایی موجود است که بیشتر آنها برابر با استاندارد های خاص عزیزان محصل دارای معلولیت یا روشندلی و یا کم توان ذهنی و ناشنوا ساخته نشده است. لازم است با مصوبه های جدید دولت و مجلس امکانات و تجهیزاتی  وردیف اعتبارات مالی فصلی و سالانه از بودجه های ملی و استانی در اختیار عزیزان حاضر در مدارس استثنایی بویژه مدرسه شبانه روزی روشندلان شوریده شیرازی قرار گیرد تا در زمینه تهیه و تامین خوابگاهها و خوراک و امکانات رفاهی،درمانی و آموزشی با مشکلات حاد و جدی روبرو نباشند.نباید تمام هم و غم ما در امور عمرانی و تعمیرات مدارسمان باشد بلکه باید فکر و ذهنمان امور آموزشی باشد.
دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در پایان بنا به درخواست کمالی دبیر اموزشگاه استثنایی شوریده شیرازی قول مساعد داد تا تمامی پرسنل شاغل این آموزشگاه مطرح فارس و ایران به جهت تلاشها و زحمات ارزنده اشان مورد حمایت و تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.