حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
اعضای هیئت اندیشه ورز فرهنگیان باید شجاعانه مشکلاتشان را بیان کنند
16 بهمن 1401 - 6:53
شناسه : 858
بازدید 273
3
نماینده شیراز و زرقان در نشست هیئت اندیشه ورز فرهیختگان سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس: در حال حاضر در جنگ تمام عیار ترکیبی که بخشی از آن اقتصادی است به سر میبریم و دشمن در تلاش است تا سرمایه های اجتماعی را از کشور بگیرد.
ارسال توسط :
پ
پ
دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز وزرقان و در مجلس شورای اسلامی در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه به رغم وجود مسائلی مانند تهاجم فرهنگی و … در آموزش و پرورش اما معیشت از نکات اصلی حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان است، گفت: متاسفانه در حال حاضر فرهنگیان و جامعه آموزش و پرورش با مشکلات معیشتی مواجه هستند که خرج کارمندان و معلمان آموزش و پرورش به دخلشان نمیخورد.
پاک فطرت با اشاره به اینکه کارمندهای دیگر ارگان ها می توانند در ساعت آزادشان جهت تامین معیشت به شغل های دیگر روی بیاورند، افزود: اما معلمان نمیتوانند به هر کار و شغلی رو بیاورند و دانش آموزان نمیپذیرند که معلمان خود را در دریگر شغل ها ببینند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی باید تمام تلاشمان را جهت تحمل سختی ها به کار گیریم، ادامه داد: در حال حاضر در جنگ تمام عیار ترکیبی که بخشی از آن اقتصادی است به سر میبریم و دشمن در تلاش است تا سرمایه های اجتماعی را از کشور بگیرد.
نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه بودجه سال آینده نسبت به سال جاری حدود ۴۲ درصد رشد دارد، افزود: اما در آمدهای واقعی و نقدی دولت ۹۷۸ هزار میلیارد تومان است.
پاک فطرت با بیان اینکه سال آینده با کسری بودجه قابل توجهی روبرو هستیم، افزود: در حال حاضر باید تمام تلاش و مقاومتمان جهت به کارگیری صرفه جویی و قناعت را برای عبور از پیچ تاریخی انقلاب به کار گیریم.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق به پرسنل می شود، گفت: متاسفانه دولت بودجه زیادی را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار نداده است.
عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه دولت باید حداقل ۲۵ درصد از بودجه عمومی را به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یافت، گفت: شوربختانه مسئولان هنوز به این باور نرسیده اند که  آموزش و پرورش باید به عنوان نخستین وزارتخانه در خط مقدم باشد.
نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در حال حاضر معلمان در خط مقدم جنگ با دیگر کشورها است، افزود: در شرایط فعلی معلمان می توانند دانش آموزان را به بهترین مسیر هدایت کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه جهت بهبود ۱۰ سال آینده و بهتر شدن وضعیت فرهنگ در ۱۰ سال آینده حتما باید بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: در این شرایطی که تهاجم فرهنگی از همه طرف ما را احاطه کرده است این قشر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: در حاضر جای این سوال وجود دارد که چرا مسئولان استان و نخبگان حتی نمی توانند دستورالعمل های بخش های خودرا بنویسند و تنظیم کنند؟
وی با اشاره به اینکه سفر هفتگی مسئولان اقتصادی استان برای دریافت یک مجوز از کارشناس های وزارتخانه ها در تهران امری پسندیده نیست، بیان کرد: متاسفانه این اتفاق اجازه رشد و توسعه را در استان نمی دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم اصلاح آئین نامه ها تاکید کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر وجود افراد نامتخصص در کمیسیون های تخصصی مجلس اجازه رخ دادن اتفاق های بسیار خوب را نمی دهد و نمایندگان بعضا در اموری که مرتبط با خودشان نیست ورود میکنند که این مهم بیانگر ظلم و بی عدالتی است.
نماینده شیراز و زرقان تاکید کرد:اعضای هیئت اندیشه ورز فرهنگیان باید شجاعانه مشکلاتشان را بیان کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.