حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
شرکتهای دانش بنیان به کمک رشد و توسعه کشور در آمده است
14 اسفند 1401 - 8:39
شناسه : 949
بازدید 72
1
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس در اجتماع پرشور فرهنگیان فارس اظهار داشت:در اجرای برنامه های توسعه ملی مسأله محوری مهم است نه اینکه دست به همه کاری زده شود و نتیجه ای گرفته نشود. در سال ۱۴۰۱ که مقام معظم رهبری اشتغال دانش بنیان را مطرح کردند قانون […]

ارسال توسط :
پ
پ
دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس در اجتماع پرشور فرهنگیان فارس اظهار داشت:در اجرای برنامه های توسعه ملی مسأله محوری مهم است نه اینکه دست به همه کاری زده شود و نتیجه ای گرفته نشود. در سال ۱۴۰۱ که مقام معظم رهبری اشتغال دانش بنیان را مطرح کردند قانون شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب شد. این قانون ۲۰ ماده دارد و شرکتهای دانش بنیان را حقیقتا زنده کرد.تعداد ۸ هزار شرکت دانش بنیان موجود و متعلق به مراکز علمی است.
وی گفت: در هنرستانها این شرکت های خصوصی را می توان با کمک اساتید راه اندازی کرد و درآمدی که این شرکت های دانش بنیان در سال جاری تا به حال داشته اند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است یعنی حدود ۳۵ درصد بودجه عمومی کشور در سال جاری  و این رقم بسیار خوبی است.
*شرکتهای دانش بنیان به کمک مدیران و محققان کشور آمده و مشکلات را تا حدودی حل کرده اند.
پاک فطرت خاطر نشان کرد:در اقتصاد و اشتغال دانش بنیان به سرعت به پیش می رویم و دشمن می داند که اگر در بخشهای مختلف نفت، انرژی،تجهیزات بیمارستانی و … به توفیقاتی دست یافته ایم.شرکت های دانش بنیان به کمک مدیران و محققان و رشد و توسعه همه جانبه کشور آمده و مشکل را حل کرده اند و درآمد خوبی هم برای کشور داشته اند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:ما در حال تبدیل کردن علم به ثروت هستیم و از نظر علمی نسبت به کشورهای دیگر چیزی کم نداریم . امروز دانشجویان و دانش آموزان  و معلمان از نظر تئوری بسیار باسوادند اما کشوری برنده است که سریعتر داشته های خود را عملیاتی و تبدیل به ثروت کند و امروز شرکت های دانش بنیان این کارها را انجام می دهند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: در شیراز شرکت های دانش بنیان هم در دانشگاه شیراز و هم در دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده های تابعه با بازدیدهای رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات  از این شرکتها متوجه شدند این شرکتها گرچه دیر شروع کرده اند اما خوب راه افتاده و به نتایج مطلوب رسیده اند.در کنار این شرکتها،پارکهای علم و فناوری در حال فعالیتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.