حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
فرودگاه زرقان از تعطیلی تا فروش در طرح مولدسازی
23 اسفند 1401 - 8:17
شناسه : 985
بازدید 409
5
دکتر پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

نباید در مکان فرودگاه پروژه های مسکونی و صنعتی اجرا کرد نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه موضوع فروش فرودگاه زرقان از دو الی سه ماه پیش مطرح شد، می‌گوید: در آن زمان شورا و شهردار زرقان با بنده تماسی را داشتند که با پیگیری‌هایی که انجام دادم مقرر شد تا موضوع فروش فرودگاه […]

ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

نباید در مکان فرودگاه پروژه های مسکونی و صنعتی اجرا کرد

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه موضوع فروش فرودگاه زرقان از دو الی سه ماه پیش مطرح شد، می‌گوید: در آن زمان شورا و شهردار زرقان با بنده تماسی را داشتند که با پیگیری‌هایی که انجام دادم مقرر شد تا موضوع فروش فرودگاه زرقان از دستور خارج شود.

علی رضا پاک فطرت در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه به دلیل صنعتی بودن شهر زرقان و آلودگی این شهر نباید در مکان فرودگاه پروژه های مسکونی و صنعتی اجرا کرد، می افزاید: با توجه به اینکه فرودگاه زرقان به ۵۰ سال پیش تعلق دارد بنابراین قدمت زیاد این مجموعه یک برند برای استان فارس و جنوب کشور است و خلبان های زیادی در این مکان آموزش دیده اند که این مکان می تواند به عنوان یک مکان برای آموزش اقدامات مناسبی را به جامعه هوایی کشور ایفا کند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در صورتی که از تحریم خارج شویم بسیاری از افرادی که دارای هواپیما شخصی دارند جهت آموزش می‌توانند از فضای مناسب فرودگاه زرقان استفاده کنند، می‌گوید: قطعا این فرودگاه می‌تواند محلی برای کسب در آمد مردم باشد و طی صحبتی که با ریاست فرودگاه‌های کشور داشتم مقرر شد که این مجموعه را به افراد اهل اجاره دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه با اشاره به اینکه وجود اقامتگاه ها و رستوران ها و کافی شاپ در این فرودگاه و اختصاص زمین جهت ورزش می تواند باعث افزایش استقبال مردم از این مجموعه عظیم شود، بیان می کند: در شرایط فعی مسئولان شهر زرقان به دلیل همجواری این شهرستان با شیراز باید از ظرفیت این کلانشهر به نحو احسنت استفاده کنند.

اجازه  فروش فرودگاه را نمی‌دهیم

وی ادامه داد: قطعا اجازه نمی‌دهیم که فرودگاه شهر زرقان به عنوان یک سرمایه ملی فروش رود.

به نظر می‌رسد شرکت فرودگاه‌های کشور نسبت به این فرودگاه نگاه ویژه‌ای داشته باشد و تا از سرگیری مجدد پروازها، ایرادات و نواقص موجود را برای علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی و گردشگری رفع کند.

به گفته برخی خلبانان و علاقه‌مندان به هوانوردی در فارس، این فرودگاه می‌تواند در صورت تجهیز و توسعه در خصوص ارائه خدمات پروازهای مسافری کوتاه برد با هواپیماهای رده commuter (زیر ۱۸ نفر) و همچنین پروازهای cipو vip خدمات قابل توجهی را ارائه کند.

به گزارش ایلنا، فرودگاه زرقان سال ۱۳۵۲ احداث شده و بدلیل قرارگرفتن در مسیر دروازه ملل (دروازه قرآن-تخت جمشید) علاوه بر استفاده آموزشی و تقریحی به عنوان یک مرکز گردشگری فوق العاده جهت پرواز در مناطق تاریخی پارسه از یکسو و تماشای جاذبه های طبیعی دیگر مانند دریاچه بختگان، سد درودزن، شالیزارهای کامفیروز و منطقه حفاظت شده بمو از سویی دیگر بسیار حائز اهمیت است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.