حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
پهلوان خلیل عقاب،افتخار ورزش جهان و نماد اخلاق و منش پهلوانیست
23 بهمن 1401 - 5:07
شناسه : 885
بازدید 2160
11
پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان:

دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس با پهلوان خلیل عقاب،چهره ماندگار ورزشی،سیرک باز بین المللی، مربی و پیشکسوت ورزش های باستانی دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار که اقایان دکتر خداجو رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز،پهلوان حاج حسین غرقی پیشکسوت ورزشی و باستانی کار ملی،مدیر دفتر دکتر […]

ارسال توسط :
پ
پ
دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس با پهلوان خلیل عقاب،چهره ماندگار ورزشی،سیرک باز بین المللی، مربی و پیشکسوت ورزش های باستانی دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار که اقایان دکتر خداجو رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز،پهلوان حاج حسین غرقی پیشکسوت ورزشی و باستانی کار ملی،مدیر دفتر دکتر پاک فطرت و تنی چند از مشاوران و هیات همراه وی در منزل خلیل عقاب گرد هم امده بودند،تلاشهای وی در زمینه افتخار آفرینیهای بی شمار ورزشی برای ایران را ستوده و زحمات او را در شاد کردن دلهای مردم  ایران و دنیا قدر دانستند.
در این دیدار یکصد دقیقه ای که در آستانه صد سالگی استاد خلیل عقاب(خلیل طریقت پیما) انجام شد،وی خاطرات مختلفی از دوران نوجوانی و جوانی، خدمات و اقدامات ورزشی،سفر به کشورهای مختلف جهان و نصایح پدرانه خود به جمع حاضر و مدعوین خویش را ارائه نمود.
 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اظهار خرسندی از دیدار با چهره آرام و بشاش ورزشی دهه های اخیر و ارزوی سلامتی و بهبودی وی اظهار داشت:باید به شهر شیراز و این همه افتخارات علمی و دینی،مشاهیر رجال فرهنگی و هنری، شخصیتهای ادبی و ورزشی و بزرگان گوناگونش در طی سالیان و قرنهای متمادی افتخارکنیم.
*پهلوان خلیل عقاب،افتخار ورزش جهان و نماد اخلاق و منش پهلوانیست.
پاک فطرت گفت:قطعا استاد خلیل عقاب یکی از همین چهره های ماندگاریست که نه تنها مردم شیراز و فارس یا ایران بلکه افتخار ورزش جهان و نماد اخلاق و منش پهلوانیست. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مسئولان ورزش و مدیران فرهنگی و اجرایی شیراز قدر این ورزشکار با اخلاق و معتقد به مبانی دین و دوستدار کشور و زادگاه خود را بیش از پیش بدانند و زندگانی وی را که الگو و ثمره ای برای نسلهای اتی کشورمان است،مستند سازی نمایند.
پاک فطرت ضمن تقدیر از عمری قناعت و مناعت طبع استاد خلیل عقاب خواستار برپایی یادمانها و جلسات نکوداشت این استاد و پیشکسوت حوزه ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی از جمله کشتی شد.
نماینده اول مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:وجود چنین مردان پولادین و قهرمانانی باغیرت و با اصالت همچون پهلوان رستم در شهر شیراز میتواند جوانانمان رابه ارزشهای وجودی خویش آشنا و به خود باوری لازم در زمینه های کار و زندگی برساند.
این نماینده فعلی مجلس و شهردار اسبق شیراز در پایان افزود:از بنده به عنوان خادم مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس،هر کاری در راستای تکریم مقام شامخ عزیزان و بزرگوارانی همچون استاد خلیل عقاب که عمری را در مسیر شاد کردن و سرگرم نمودن مردم دنیا سپری کرده و با انجام حرکات ورزشی و نمایشی سعی بسیار در عظمت نام ایران و ایرانی در تمام دنیا نموده دریغ نخواهم کرد.قطعا یاد و نام چنین افرادی در جامعه ما همواره بر سرزبانهاست و امیدوارم که خداوند از ایشان رفع کسالت نموده و لباس عافیت برتنشان بپوشاند.
*ضرورت شناسایی و معرفی چهره های ماندگار ورزشی شهر شیراز
پیش از سخنان دکتر پاک فطرت دقایقی هم دکتر خداجو رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با اشاره به ضرورت شناسایی و معرفی چهره های ماندگار ورزشی شهر شیراز گفت:متاسفانه نه رسانه ها و نه اهل قلم انگونه که شایسته شان و مقام و منزلت اجتماعی مفاخر بزرگ ماست به انها نپرداخته و برخی از ایشان همچنان گمنام و ناشناخته مانده اند.
وی گفت:اداره تربیت بدنی شیراز با حول و قوه الهی و حمایت مسئولین امر از جمله نمایندگان فارس و شیراز در مجلس،استاندار محترم،مدیرکل ورزش و جوانان و …بانک اطلاعاتی از نخبگان ورزشی و پیشکسوتانی از علوم و فنون ورزش تهیه کند تا بتواند در زمینه آیینهای تجلیل از این عزیزان برنامه ریزی نماید.رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز افزود:به زودی فهرستی از برنامه های پیش روی ورزش قهرمانی و پهلوانی بویژه کشتی،ورزشهای زورخانه ای و باستانی و قدردانی از مقام شامخ بزرگان ورزش شیراز همچون استاد خلیل عقاب تقدیم شهروندان ،ورزشکاران و ورزشدوستان عزیز خواهد شد.
*ساز و کار مشخصی برای رسیدگی به امور پیشکسوتان عرصه ورزش موجود نیست.
پهلوان حسین غرقی از پیشکسوتان ورزش باستانی و چهره نامدار ورزش زورخانه ای کشور نیز گفت:پهلوان خلیل عقاب گذشته از مرام و مسلک پهلوانی در اموری همچون مردمداری و ایران دوستی کم نظیر است. ایشان با افتخارات مکرر در هشت دهه کار مداوم ورزشی و سفر به دهها کشور جهان و ذکر نام و برنامه های ورزشی وی در رسانه ها و مطبوعات فارسی زبان و خارجی همه و همه موجب مباهات هم برای ما شیرازیها و هم برای کل ورزشدوستان ایرانیست.غرقی گفت: متاسفانه در کشورمان ساز و کار مشخصی برای رسیدگی به امور قهرمان ملی و بین المللی و پیشکسوتان عرصه ورزش موجود نیست و لازم است تا مجلس یا وزارت ورزش و جوانان،شورای شهر و دیگر ارگانها فکری برای این منظور و معرفی و تکریم چهره های شاخص و مردمی عرصه ورزش نمایند.
این ورزشکارشیرازی در ادامه افزود: استاد خلیل عقاب چهره تکرار ناشدنی عرصه پهلوانی و انواع ورزشهای جسمانی از جمله ورزش زورخانه ای،کشتی و …است و امیدوارم مسئولین فارس و شیراز با توجه به چنین گوهرهای با ارزشی مقامشان را تکریم و جایگاهشان را به عموم مردم بویژه جوانان علاقه مند به ورزش معرفی نمایند.
*به ورزشکاران سالخورده به دیده ترحم نگاه نکنید!
استاد خلیل عقاب با تشکر از دکتر پاک فطرت و هیات همراه از وی بعنوان شهردار موفق و مدیر با لیاقت کشور یاد کرد و برای ایشان ارزوی موفقیت نمود.خلیل عقاب با ذکر خاطرات خود از دوران کودکی و نوجوانی،تا خاطرات جوانی و میانسالی،سفر به کشورهای مختلف و بازی در فیلمهای سینمایی، حضور در برنامه های مهم ورزشی اروپا،امریکا،اسیا، افریقا و …،زمینه های علاقه مندی به ورزش باستانی و چگونگی ورود به سیرک بازی و…نصایح پدرانه و مشفقانه خویش را تقدیم حضار نمود. وی اظهارداشت: در تمام عمرم سعی کرده ام کاری را که خدادوست دارد انجام دهم و هیچگاه از گذشته خود نادم و پشیمان نیستم.معتقدم برای رسیدگی به ورزشکاران سالخورده نباید به چشم ترحم به انها نگاه کرد بلکه هر انچه در حق انها لازم بوده و هست انجام و مقامشان را تکریم نمود.
خلیل عقاب افزود:تکیه و امیدم پس از خداوند به مولایم علی علیه السلام است و میدانم هر که با خدا باشد در زندگی در نمیماند.گفتنی است وی متولد اول فروردین ۱۳۰۳ شیراز و صاحب چندین عنوان بین المللی در عرصه ورزش و لوح های تقدیر از مقامات بزرگ کشور های جهان است.درباره او مطالب زیادی در نشریات و رسانه های مکتوب و… داخل و خارج از کشور درج شده است.نام وی که مسلط به چندین زبان دنیاست در کتاب رکوردهای جهان “گینس”،ثبت شده است.خلیل عقاب را رستم زمانه و مرد میداندار ورزش قهرمانی و پهلوانی ایران نام نهاده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.