حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 158 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 1×
کمیسیون فعلی آموزش و تحقیقات مجلس تحول بزرگی در نظام پرداخت حقوق معلمان ایجاد کرد
14 اسفند 1401 - 8:43
شناسه : 956
بازدید 90
4
دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شریف شیراز و زرقان:

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس در جمع پرسنل اموزش و پرورش فارس در زمینه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی دانش بنیان است و سند تحول بنیادین دوازده سال پیش تهیه شده و قرار بوده در دو برنامه ۵ ساله دولت، این سند اجرایی شود. به واسطه […]

ارسال توسط :
پ
پ
علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز وزرقان در مجلس در جمع پرسنل اموزش و پرورش فارس در زمینه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی دانش بنیان است و سند تحول بنیادین دوازده سال پیش تهیه شده و قرار بوده در دو برنامه ۵ ساله دولت، این سند اجرایی شود. به واسطه سختی های کار و بودجه و مسائل دیگر این سند هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.دولت لایحه رتبه بندی را به مجلس فرستاد و در کمیسیون آموزش وتحقیقات مورد بررسی و سپس در مجلس تصویب شد. در لایحه رتبه بندی قرار بود ابتدا ۵۰۰/۰۰۰معلم رتبه بندی شوند اما با تلاش دولت و خواست مجلس این رقم به ۸۷۰/۰۰۰ معلم افزایش پیدا کرد.
*افزاش کیفیت آموزشی و ارتقاء و شأن و منزلت معلم اصلی ترین هدف رتبه بندی است.
وی تأکید کرد: هدف از رتبه بندی این نیست که صرفاً حقوق معلم افزوده شود .افزاش کیفیت آموزشی،ارتقاء و شأن و منزلت معلم اصلی ترین هدف رتبه بندی است.قرار بود معلمی با ۲۶ سال سابقه کار،استاد معلم و صاحب رتبه ۵ شود اما این سابقه به ۲۱ سال تقلیل یافت.در لایحه دولت رتبه بندی معلمان از ۱ تا ۵ بود اما مجلس این مسأله را ارتقاء داد و آموزشیار معلم در رتبه اول و استاد معلم در رتبه ۵ قرار داده میشود . مربی معلم، استادیار معلم و دانشیار معلم مراحلی دارد که همه معلمان می دانند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برای رتبه بندی صد شاخص در نظر گرفته شده و هیأتهای ممیزی رتبه بندی در حال فعالیتند و با انتخاب خود معلمان و ارزیابهای سازمان اداری واستخدامی کار رتبه بندی را انجام میدهند.در طول صد سال اخیر این مجلس و کمیسیون فعلی آموزش مجلس اقدام به تحول بزرگی در نظام پرداختهای معلمان کرد.در دانشگاهها در یک سال بیشتر از ۵ هزار نفر را نمیتوان ارزیابی و ارتقاء داد.در آموزش و پرورش این اتفاق مهم  افتاده و نباید اینگونه تصور شود که حق کسی ضایع شده بلکه فردواجد شرایط رتبه بندی باید شاخصهای لازم را بدست آورد.این نماینده مجلس اظهار داشت:کمیسیون آموزش عنصر رقابت را وارد جریان معلمی کرد. بین معلم تازه کار و با سابقه باید تفاوتهایی در پرداختها و دریافت ها باشد. در فاز اول رتبه بندی، همگی رتبه ۱ با افزایش حقوق ۲/۵ تا ۵ میلیون را شاهد بودند و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اواخر سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد. ۳۱۰۰۰ معلم از ۵۴۰۰۰ معلم فارس رتبه بندی شده و سریعتر مابقی انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشود .
*قانون شفاف و صریحی در مورد مدارس غیر انتفاعی نیست.
علیرضا پاک فطرت بیان داشت:اکنون فصل اعتراضات و انتقادات معلمان برای رتبه بندی است.امیدواریم با این رتبه بندی، معلم دارای نظام مستقل پرداختها شود و با اجرای کامل رتبه بندی فرد نباید دیگر دغدغه شغلی داشته باشد. در زمینه نیروهای خدماتی رتبه بندی شاملشان نشده و از برخی مزایا محرومند اما دولت و مجلس در مراحل بعدی با توجه به شرایط بودجه ای کشور و مصوبه حقوق و دستمزدها حقوق این عزیزان هم تغییر می کند.در خصوص مربیان فنی حرفه ای در سازمان فنی حرفه ای که بسیاری از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهها بوده و تدریس می کنند و رتبه بندی شامل آنها نمی شود مجلس در تدوین و تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای به فکر این افراد هم هست و مشکلات فنی حرفه ای هم حل و فصل شده و رتبه بندی خواهند شد. معلمین غیرانتفاعی هم متقاضی رتبه بندی بودند. قانون شفاف و صریحی در مورد مدارس غیر انتفاعی نیست و حقوق معلمان مدارس غیردولتی ناچیز است. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت:معتقدم حقوق یک معلم مدرسه غیردولتی باید حداقل معادل حقوق معلم رسمی در مدارس دولتی باشد و این مسأله در کمیسیون آموزش در حال بررسی است تا دغدغه بیمه و حقوق نداشته باشد.مسئولین وزارت و اداره کل در کمیسیونها و جلسات دولت و مجلس برای گرفتن حق معلم سینه سپر کرده اند و سعی شده که مسأله محوری مورد نظر رهبری در امورات آموزش و پرورش هم مدنظر باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.